Brand New Thinking
our Blog

+AURA Logo vor einem Hintergrund mit mehreren Bildschirmen.

+AURA: Mehr Immersion für Marken

Marken brauchen heute mehr als gute Botschaften. Sie brauchen Ausstrahlung – oder, wie die Gen Z sagen würde: Aura. Mit unserer neuen Unit +AURA schaffen wir genau das – immersives Erleben, das Marken spürbar macht. Stell dir vor, du betrittst einen Raum und spürst sofort die Stimmung einer Marke – du hörst ihre Klangwelt, siehst ihre Botschaften in […]

  • Brand Strategy

  • Branded Interactions

  • Corporate Identities

Mein OMR-Takeaway: „Sprechen Sie Tierisch?“

Viele fragen mich gerade, was ich von der #OMR an Eindrücken mitgenommen habe. Da war natürlich der tolle Besuch bei unseren Partnern von Frontify (vielen Dank in dem Zusammenhang nochmals an Anneke Matsis). Und auf dem übrigen Messegelände? Es war voll, es war laut, und irgendwie schwebte über jedem der vielen Köpfe das Damoklesschwert Gen […]

  • Events

  • Trends and Perspectives

16 Jahre think moto Party – 15 Jahre Corporate Design- und UX-Agentur think moto

FIFTEEN – 15 Jahre think moto

15 Jahre think moto – und was für ein Fest! Was für ein Abend!Wir haben gefeiert – laut, bunt und voller Energie. Und ihr wart dabei. 15 Jahre think moto – der perfekte Anlass, mit all den Menschen zusammenzukommen, die unseren Weg geprägt haben – Kund:innen, Partner:innen, Freund:innen, Wegbegleiter:innen. Und natürlich unser Team – heute […]

  • Events

  • Inside think moto

Marco Spies und Anne Bruening beim think moto x frontify Business Breakfast

Rückblick auf unser Business Breakfast mit Frontify

Gemeinsam mit Frontify, unserem Partner für Brand Management, haben wir ein Business Breakfast mit führenden Marken.

  • Brand Strategy

  • Inside think moto

  • Trends and Perspectives

Flags of the Microsoft AI Tour event in front of a blue sky

Connecting with Microsoft AI and NVIDIA in Berlin

Our technology and AI team shares key takeaways and learning from the Microsoft AI Tour in Berlin

  • Artificial Intelligence

  • Events

Photo of Jasmin

Meet the motos–Jasmin Cziborra

We take a deep dive into the daily work routine and exciting projects of Jasmin Cziborra, one of our UX designers.

  • Inside think moto

  • Interviews

Tone_of_Voice_Header

Tone of Voice—How a Brand Sounds and Speaks: A Successful Brand Personality Always Has a Distinctive Tone of Voice

—Den Artikel gibt es hier auch auf Deutsch Brands are successful if they are recognizable and provide outstanding user experiences at all touch points. Be it website, social media, point of sale, marketing or virtual assistant—only a clearly defined brand personality ensures a consistent and unique encounter between brand and user at all times. This always […]

  • Brand Strategy

  • Branded Interactions

  • Unkategorisiert

UNPARSED Logo in front of crowd in conference room

Reflections on the world’s first Conversation Design Conference UNPARSED

Key takeaways from UNPARSED 2023 and our perspective on how conversation design as a practice will change with its concern with ethics, as an art and in the face of generative AI.

  • Artificial Intelligence

  • Chatbots

  • Digital Products & Services

Why Content Designers and AI Could Actually Be a Dream Team

If you’re a content designer, UX writer, or hold any other role in the field of the ever-evolving world of digital content creation, the prospect of integrating artificial intelligence (AI) into your work process is both exciting and daunting.

  • Artificial Intelligence

  • Trends and Perspectives

Why Digital Products Need UX Writing More Than Ever

We all know those attractive people who immediately capture our attention. They appear almost too perfect — until they begin to speak.

  • Digital Products & Services

  • Trends and Perspectives

  • User Experience

1 2 3 15

Wir minimieren und kompensieren unseren CO2-Verbrauch.

Cookie Consent mit Real Cookie Banner